nedelja, 24. julij 2011

SVIŠTOV

Lepo mesto, vam moram takoj povedati. Ne obožujem mest, vseeno pa je to mesto lepo in res prijazni ljudje, s katerimi sem pač v tem trenutku noči imel opravka.
Včeraj sem odškrabal po 13.uri. Pred tem me je veter vrnil nazaj.
Saj pozneje tudi ni šlo gladko. Veter se je zaletaval in gubil sem se med otoki in težko izbiral pravo plovno pot. Kar trikrat sem nasedel sred Donave. Nisem imel orientirov od ladij, ki so prav tako, zaradi nizke vode, nasedale. Dobro je opazovati galebe, kjer jih mrgoli, tja prava pot ne vodi.

Potem se je začelo večeriti in kar hitro se je stemnilo. Dež in tema sta me dobila.
Dve uri sem se klatil, misleč, da Donava teče navzgor in dobro, da je Vira držala nivo, sicer bi se prekopicaval. Luči velikega pristanišča sem zagledal enih 10 km na obzorju in potem glodal in glodal. Termo elektrarne in potem 1 km pristanišča v temi. Lilo je bolj, kot lahko napišem in dobro, da je bougec kresno gromsko strelo tu in tam, da sem videl, če sploh sem.
Potem sem se še eno uro skrival pod krmo tovorne ladje pred dežjem, direkt v njeni riti in sem ji za to zelo hvaležen. Po pristanišču sem v temi trikrat preplezaval ograjo in stražar je na prvi pogled pomislil, da sem marsovec.
Moral sem bežati za njim in s težavo sem mu razložil situacijo.
Potem me je sprejel, skoraj, kot svojega otroka.
Zdaj sem suh in preoblečen.

Zjutraj, ko je bilo sonce še mlečno sem fotkal, če bi slučajno svetlobe manjkalo.







Kako je šele stari del slikovit in lepo urejen.
Ekonomsko zaledje: mednarodna luka in štiri termocentrale.
Danes bo še vroče. Ob sedmih že 25 stopinj. Vsi v poletih oblačilih, le jaz tresoč v pulovru. Verjetno posledica strahu pred vlaškimi cigani v Romuniji.  - kajpavem ...

Dopoldne bom sušil cote in zavest naspaval, popoldne odškrablem.

5 komentarjev:

  1. Kompas v glavi te kar dobro vodi in Svištov je bila svetla luč po garanju v temi. Varovala in obvarovala te je pogube nekje v razvejanem vodovju Donave. Dobro te varujejo bugeci.
    Kako prijetno je srečati prijazne in dobre ljudi.
    Kdo pravi, da jih ni?
    Pošiljam ti malo hladu iz Ljubljane, le borih 12 stopinj imamo in sredi poletja nam je že nekaj dni hladno.
    Srečno v nadaljevanju!

    OdgovoriIzbriši
  2. Dušan, super, da ti je uspelo. Sem mislil, da si boš glede na vreme vzel malo počitka v Nikopolu.
    Tista fotka iz Nikopola z konjsko vprego je enkratna, ker tega ne srečamo več pri nas. Prava nostalgija. S temi fotkami, ki jih objavljaš se včasih preselim z mislimi v stare dobre čase. Zanimivo, kako preprosto in enostavno znajo še nekje živeti ljudje in se ne ukvarjajo z modernimi tegobami.

    Dušan uživaj in nas še naprej razveseljuj s fotkami in opisom poti.

    Naj se ti vreme razjasni. No, tukaj dežuje že vso nedeljo in je mrzlo za ta čas.

    Dušan, vse dobro!

    Roman

    OdgovoriIzbriši
  3. ponovno s celo vrečo zgodb, dogodkov.. še dobro, da ti Vira tako pridno vse to pomaga nositi.
    počasi veslaj.. varno!

    OdgovoriIzbriši
  4. Dobro, da je kje še kakšna ladijska rit.... sem se nasmejala :-))
    Že po satelitskih posnetkih sem videla, da ti bodo rokavi delali probleme. Le kdo bi vedel kam, ko je toliko možnosti. Dober si !
    Naj te spremlja lepo vreme, da ne boš staknil kakšne pljučnice.(včeraj sem ti prav zato napisala, da moraš jest česen, čebul ni dovolj).

    Vem, da kljub nevšečnostim uživaš, naj bo tako do konca.
    Lep pozdrav in srečno.

    OdgovoriIzbriši