sreda, 6. julij 2011

IVAN DAN

Jutri, 7.julija je tu v Golubovci Ivandan. Ljudje nosijo in prodajajo ivando, pleteno v venčke in vezano v šopke. To je zdravilna zel za čaje, za varovanje domov in pokojnih. Morda kaj podobnega, kot pri nas spomladi, nosimo butare na polja in stavljamo za tramove, da varuje hišo pred grunsko strelo.


5 komentarjev:

  1. ... "grunsko strelo" hahaha, sem se nasmejal !! :) Hvala ti Dušan, za sliko! :)

    Pa srečno vnaprej!

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja, tak pravimo.
    Eni imajo za to strelovode in ozemljitve. Če pa se grunska strejla razpizdi, potem niti gasilci več ne pomagajo.
    p.s. pozdravi fuzbalplac :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Ivanda - no pa sem zopet nekaj novega izvedela :-))Za Inandan vem, ker sem imela Srbe za sosede,
    pa so me vabili na rakijo :-))

    OdgovoriIzbriši
  4. Zanimivo, jaz bi ta praznik povezala s Kresnikom (sv. Jovanom), ki smo ga pred desetletji praznovali v naših krajih. Tudi s kresovanjem na predvečer praznika. Pomembna je bila predvsem kresna noč, takrat naj bi se marsikaj dogajalo.
    Venčke smo pletli iz nekega drugega, prav tako rumenega, cvetja in jih obešali na vhodna vrata.

    OdgovoriIzbriši
  5. Ja, Lea, Ivan = Jovan, le pravoslavni koledar je zamaknjen.
    L.p.

    OdgovoriIzbriši