torek, 26. julij 2011

TUTRAKAN

Tutrakan je zgodovinsko znano mesto tu ob Donavi. Spodnji, stari del je ohranjen še iz rimskih časov.
Enajst ur dobrega dela sem potreboval od Ruse do sem, nekaj čez 60 km in ugodno vreme. Nekaj me je mencala romunska ribiška kontrola, ko sem se kopal in bril potem so se ustavili bolgarski policisti. Nič legitimacije, le prijazna izmenjava besed in "živ in zdrav bil". Med potjo nekaj fotk ribičev z mrežami, tu v mestu pa ob 19.h vse zaprto.
Hodim okrog, kot maček okoli vrele kaše, ko zagledam nekaj korakov gor restavracijo Prijateli.
Grem gor, napol mrtev, dober večer, odložim torbo in vsednem. "Ima bira?", vprašam in potiho upam, da ga res ima, sicer grem Donavo srebat.
Nekam čudno me gledajo, čef namigne, kelnarce prijazne takoj na voljo. Hladno odlično bolgarsko pivo KAMENICA. Potem takoj, če sem za kebabče in se zgodi, kot je šef povedal. Vse časti hiša, pa spet kamenico, pride komandir policije, mi uredijo telefon, medtem mi policija straži čoln, kao da je tu dosti ciganov, mi pove komandir, medtem, ko me vozi po mestu. In nemogoče, kot bougec se počutim: še polno vrečo dobrot za jutri so mi napakirali.
Delam napake, ker pišem v temi in dežuje, tu za oglom. Zdaj trčim na policijo, ker me kličejo z radija. Čao, jutri pridejo forke intd ali pa ne, ker moram v Silistro in Romunijo. Naj zaključim, kot mi srčno želijo: Živi in zdravi bili!

Juuuuutrooooo!
Eeeej, sinoči smo  iskali ljotko Viro. Dva mlada policista: Dimiter, Ivo in jaz smo se kobacali po dežju, temi, blatu in strmih poteh, da smo po dobri uri le našli ljotko.
"Kaj Dušane, tu boste spali ???!!!", se je začudil Ivo in se prijel za glavo. Še nekaj časa sem ju slišal hihitanja in čudenja, ko sta odhajala. Medtem sem se dobro naspal, zdaj pofotkam in odrinem za cca 60 km oddaljeno Silistro,  zadnjo postajo v Bolgariji.
p.s. ciganov ni bilo nikjer za videti  :)

8 komentarjev:

  1. Dušan, si pa hiter. Zmanjkalo ti bo Donave in ti bo žal, da se nisi pri tako gostoljubnih ljudeh še kakšno uro več zadržal.
    Čutijo, da si z dobrimi nameni na poti in te sprejmejo z odrtim srcem.
    Ponosni so, da si prišel tako daleč k njim.
    Spočij se in jutri te naj lepo vreme spremlja.

    Dušan, vso srečo ti želim!

    Roman

    OdgovoriIzbriši
  2. Saj ne morem verjeti, da si že v Tutrakanu !
    Kebabče in Kamenica - ni slabo. Najprej sem mislila, da kamenje glodaš :-)))
    Mirno noč in lep jutrišnji dan ti želim pa srečno.

    OdgovoriIzbriši
  3. ROMAN, če bi delal po tvoje, kot praviš, potem bi zdaj kolovratil še tam nekje po Srbiji.

    SPOMINČICA, lepo si me nasmejala, zdaj za dobro jutro.

    Hvala obema in lep pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  4. Včeraj sploh nisem pogledala na tvojo stran, ker nisem še pričakovala zapisa.
    Malo sem že pozabila na menjajoč ritem mejne črte med Romunijo in Bolgarijo. Zdaj tu, zdaj tam...
    Veliko lepega in zanimivega je na poti in če bi hotel obiskati vse in občutiti ritem ljudi, bi potreboval nekaj let. Dobre ljudi se vonja že od daleč. Tisto, naredi sam, mi je pri teh ljudeh neizmerno ljubo. Iznajdljivost pri sestavljanju že odsluženega materiala v novo uporabnost.
    Si pa od sile, 60 km ni mačji kašelj, bodi iznajdljiv in se včasih šlepaj...:-)))!
    Vsak čas boš v oazi najlepšega, v labirintu deltastega izliva Donave v Črno morje. Užitek in uživaj maksimalno! Zdaj že lahko rečeš, le še teh nekaj kilometrov garanja, ko je toliko zaveslajev že za teboj, veliko prečutih noči, toliko nevarnih pasti, vremenskih neprilik...
    Srečno v nadaljevanju!

    OdgovoriIzbriši
  5. Oj, Oj, samo tako naprej, naj te ne pere preveč in naj te kamenica poživlja.

    objemček, čuvaj se!

    OdgovoriIzbriši
  6. Go, Dušan, go !! :)

    Uživaj!

    Stanko

    OdgovoriIzbriši
  7. Dušan, vidim, da si zgodaj "dvignil sidro" in zato zvečer pričakujem, da se oglasiš iz Silistre.

    Lepo se imej in uživaj!

    Vse dobro!

    Roman

    OdgovoriIzbriši
  8. BRANKA, grem jutri proti tistemu. :)

    TJAŠKA, huuuura!, dober napotek. :)

    STANKO, ROMAN

    Hvala in lep pozdrav, vsem.

    OdgovoriIzbriši